top of page

Ny sida, MTB-säsongen och CX

Hallå. Fick ett infall häromdagen att skapa en ny sida. Så här är den!

Hösten är här och årets MTB-säsong är över. Säsongen har varit OK men inte så mycket mer. Har haft lite för låga toppar och lite för djupa dalar resultatmässigt. Började året med en operation av båtbenet i januari och hade på grund av det sparsamt med timmar i skogen när säsongen drog igång i maj. Men handen har funkat bra och jag kan inte skylla resultaten på den. Har i år kört i stort sett bara långlopp, främst Långloppscupen men även en del lopp i Norge. Slutade 7:a totalt i Långloppscupen i år. Andra resultat som jag tar med mig från säsongen är en 11:e-plats på Cykelvasan och en 36:e-plats på långlopps-EM i Lettland i juni.

Totalen i Långloppscupen. Foto: Oskar Estam

Kommer under hösten att köra lite cykelcross (cx) och en del tävlingar i de två svenska cuperna (SWE-cup och CX-Pokalen) samt SM. Tycker det känns väl långt till nästa års MTB-säsong utan tävlingar under hösten så lite cx-tävlingar är ett bra sätt att hålla uppe motivationen. Gjorde en tripp till Norge förra helgen och körde Vingerkross i Kongsvinger. Ett kul race där jag fick med mig en 5:e-plats hem. Nu till helgen väntar två tävlingar i CX-Pokalen, Falun på lördag och Västerås på söndag. Jag och "Slangen" (Jesper Svensson) från Skövde CK Team Sportson åker upp ihop. Ser fram emot det!

Vingerkross. Foto: Ola Morken


bottom of page